رواية حب من اول رسمه الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم مني احمد


 رواية حب من اول رسمه الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم مني احمد


صقر بغضب ااااه ولو الدكتور طلب منك حاجه تانيه 

 ‏هتوافقي بردو عشان متسقطيش

 ‏روح قصدك اي يعني 

 ‏م تحترم نفسك انت تعرف عني كدا

 ‏وبعدين مفيهاش حاجه لما رسمته دي كليه مش لعب عيال 

 ‏صقر انتي الي تحترمي نفسك.

 ‏ روح متتكلمش معايا تاني لو سمحت انت فنان ومتعلم وعارف دا كويس 

 ‏صقر أنا  جاهل ابن كلب والجامعة دي مفيش مرواح تاني ناقص المره الجايه يتقدملك عمري ما شوفت دكتور بيعمل كدا ابداااااا

 ‏روح انت بتقول اي يعني اي مروحش اي تاني 

 ‏صقر روح اخرسي أنا مش حابب اسمع صوتك 

 ‏روح والله يكون احسن 





 ‏صقر بغضب مترديش عليا وانا أن م طردته من الكليه كلها مبقاش أنا 

 ‏روح يوه دي مش عيشه 

 ‏صقر أنا مش رايقلك وبكرا عندي معرض 

 ‏روح أنا عايزة اجي معاك 

 ‏صقر لا مطول منتي كدا لا يروح واطلعي برا عشان هنام ي تيجي تنامي من سكات 

 ‏روح أنا خارجه اعمل الغدا مع اني مش ملزمه

 ‏صقر انتي عايزه تاخديلك علقه صح 

 ‏جسمك بيغلي قوليلي 

 ‏روح فكر بس انك تمد ايدك 

 ‏صقر مش هعمل عقلي بعقل ست لأنهم ناقصات عقل ودين ورجولتي متسمحليش بس لو اتماديتي مش حرام اني اضرب 

 ‏روح نفسي اصورك واسيرك ع السوشيال كله عشان يشوفو الفنان المرهف إلي مفيش منو اتنين بيعامل مراته ازاي وبتتكلم ب جهل ازاي واعيزاك.لما تروح المعرض تبقي تتصور مع دي ودي 

 ‏صقر دا شغلي وانا شخص مشهور ومتدخليش فيه

 ‏روح مدخلش ازاي يعني كاسبني في كيس بوزو ولا اي  لا حرام عليا وحلال عليك  ولا اي ترضالي اعمل كدا 

 ‏صقر عشان ادبحك 

 ‏روح وانت كذلك وابقي بقي اتصور مع واحده وهروح معاك وخلصنا 

 ‏صقر فين الرسمه الي هتشاركي بيها 

 ‏رسمتي حاجه انتي مؤهله انك تنافسي الفنانين إلي هكيونو موجودين  

 ‏روح ارسم دلوقتي 

 ‏صقر انتي بتهزري صح مش هتلحقي فاضل ٢٤ ساعه بالعافيه هتلحقي تخلصي اي 

 ‏روح ملكش دعوه ولو جيعان اطلب اكل أنا مش هطبخ 

 ‏اخدت روح أدواتها وظبطت كل حاجه ودخلت المرسم شغلت اغاني بدون موسيقي 

 ‏وفجاه جت اغنيه بتقول

 ‏انتي الحنان انتي الامان من تحت قدميكي لنا الجنان عندما تضحكين تضحك الحياه تزهر الامان في طريقنا تحس بالأمان امي امي امي 

 ‏  وبدأت ترسم وعيونها ممتلئه بالدموع وهي بتفتكر زكرايتها مع امها 

 ‏واليوم إلي امها ماتت فيه

 ‏وبدات ترسم شخص نايم ع السرير  ومتكفن بالابيض 

 ‏وطفل قاعد ع السرير وحضناها وبتعيط وبيودع لاخر مره أمه 

 ‏عدي ساعات وساعات وروح قاعده منسجمه في الرسم وبتسترجع كل زكرايتها مع امها 

 روح قامت وسابت الفرش ومسحت دمووعها وقررت تاخد بريك تعمل اكل وترجع تكمل 

 ‏قامت روح وكان صقر لسا نايم دخلت المطبخ وبدأت تعمل اكل 

 ‏ودخلت عند صقر 

 ‏وايديها ريحتها بصل حطتها عند مناخيره 

 ‏صقر بفوقان بتعملي اي 

 ‏روح الاكل

 ‏صقر روحي وانتي كلك بصل كدا 

 ‏انا مش عارفه اتجوزتك علي اي قاعد معايا واحد صاحبي 

 ‏وبصل وتوم

 ‏روح دا انا ملكت جمال وقمر 

 ‏صقر. فين دا يختي مش شايف 

 ‏روح وانت من امتى بتشوف 

 ‏صقر تعالي بس تعالي قربي 

 ‏روح تؤتؤ هتاكل ولا اكل الاكل لوحدي 

 ‏صقر مش كفايا مجوعاني من الصبح قعد ع السفره وبصلها وبيقولها اي دا معلش 

 ‏روح اي اكل مش شايف 

 ‏صقر اتكلمي عدل عشان مناولكيش

 ‏انا مبااااااكلش مسقعه

 ‏روح استني اشم ع ضهر ايدي

 ‏هعرف منين يعني 

 ‏وبعدي

 ‏وقبل ما تكمل كلامها سابلها الاكل وقام 

 ‏روح انت بتهزر بجددد يعني بقالي ساعه ف المطبخ يجهز عشانك وفي الاخر تسيب الاكل وتقوم وبعدين جربها

 ‏صقر قلتلك مبحبهاش مش عافيه والمسقعع دي متتعملش في البيت تاني 

 ‏خرج صقر وكان متنرفز جدا ورد فعله مش طبيعي 

 ‏لبس وخرج من البيت 

 ‏وروح زعلت قامت شالت الاكل في التلاجه ودخلت المرسم تكمل الرسمه وهي بتشمته في سرها

 ‏وبتقول ل هخلي الفطار والعشاء مسقعه كمان  

 ‏عند وسام وزهق من نوم السرير 

 ‏فتح فونه وبدأ يبعت ل ندا 

 ‏ندا كانت مستنيه رساله منه 

 ‏وسام افتحي الفيديو كول 





 ‏ندا أنا بشعري ولبس البيت ثواني اجهز والبس اسدالي وهرن 

 ‏وسام م انتي هتكوني مراتي 

 ‏ندا دا عند أمك اي يعني مطول لسا مكتبناش الكتاب مش من حقك تشوف شعرايه واحده من شعر راسي 

 ‏وسام دا عند امك انتي ماشي اجهزي ورني 

 ‏وبعدين هشوف اي يعني شعرك حرير يعني يخوفي يكونو شويه صوف سوكا نمبر تووو

 ‏ندا ماااشي أن ما وريتك

 ‏بعد دقائق رنت ندا فيديو كول 

 ‏وسام اهلا 

 ‏ندا بابتسامه صفرا اهلا 

 ‏وسام زهقت من المستشفي عايز اروح بيتي 

 ‏ندا ومين إلي يخدمك

 وسام هكلم والدتك ونخلي كتب الكتاب بعد شهرين اكون بقيت كويس 

 ‏ندا لا مش موافقه

 ‏وسام أنا مخدتش رأيك اصلا 

 ‏ندا طب سلام كدا

 ‏وسام غوري قطع الوحش 

 ‏ندا طب لو جدع اقفل

 ‏وسام اقفل في وش مراتي المستقبليه عيب دا انتي المثانه يبت 

 ‏ندا الله يقرفك قعادك ف المستشفي اثر عليك.

حد دلعك مش زي الناس روح روح صدتني ياخي 

وسام بضحك بهزر 

ندا نينينني ماشي 

وسام جت النهارده واحده زميله ف الشغل 

البنت اييي

ندا ايييي مالها هخزقلك عيونك قريب عشان تبقي عارف 

وسام اقولك ومتزعليش بصراحه يعني قمر مفيهاش غلطه.

ندا روح يحبيبي مستني اي 

وسام لا انا بحب سوكا 

ندا لما تبقي تبصلك 

وسام وهو انا وحش ولا اي دي تموت من الفرحه بس 

انتي مش مقدره نعمه خطيبك

ندا واخد مقلب في نفسك ابن كللللب

وسام عيني في عينك 

ندا بأبتسامه لا وسلام عشان مشغوله

وسام سلام 

بعد ساعه دخل صقر البيت 

ومعاه اكل كتير

ودخل فضل ينادي علي روح 

خرجت روح من المرسم وقفلته

روح نعم 

صقر جبت اكل 

روح مش واكله

صقر متقلبيش وشك 

لانك مسالتنيش قبل م تعملي اكل تاكل اي متعرفيش بحب اي وبكره اي 

روح ماشي ي صقر بس مش كدا يبقي عندك تقدير تعبت في المطبخ وفي الاخر تعمل كدا 

صقر مردش عليها 

هتاكلي ولا لا ريحه الاكل تجنن

أنا جبت ناكل سوا سوا 

وبعدين هي ناقصه تعب معده

روح مش عايزة اكل معاك ومتتكلمش معايا تاني يلا روح كل لوحدك 

صقر بعصبيه يعني اي اكل لوحدي يعني مش فاهم 

روح كدا 

قام صقر حط الاكل ع السفره 

وبص ل روح تعالي 

روح لا 





صقر بابتسامه تعالي متزعليش 

روح ف عقلها مفكرني اني هتثبت بابتسامته دي 

صقر متخيريش عقلك وتعالي وبعدين الاكل من غيرك ملوش طعم

تعالي اقعدي ع رجل جدو 

روح انت بتكلم عيله صغيره ولا اي 

صقر بضحك معاكي حق 

أنا عجزت خلاص انا لو كنت اتجوزت بدري كنت جبت قدك 

روح  يلا عشان لما تموت اكون لسا صغيره واتجوز تاني 

صقر هتموتي قبلي هموتك  اي رأيك بقي 

روح ماشي المره دي هعديها وهاكل معاك 

بس من بعد النهارده أنا مش هطبخ تاني وهات اكل جاهز 

صقر هتاكلي وهتطبخي 

قعدت روح ع السفره وكان اكل كتير وانواع اول مره اشوفها اكلت لقمتين تلاته عشان صقر ميزعلش منها وقامت 

صقر ع فين 

روح الحمد لله شبعت .

تشرب قهوه ولا شاي 

صقر الي تعمليه

دخلت روح ع المطبخ وتحفت كبايتين شاي 

صقر هاتيهم ويلا نقعد في البلكونه

طلعوا البلكونه 

روح الله الجو تحفه مع ريحه شاي النعناع

صقر اصبري بقي هكيفك

وبدأ يبص لروح وهو مبتسم وبيقول 

بحياتك يا ولدي امرأة عيناها سبحان المعبود فمها مرسوم كلعنقود ضحكتها انغاما ووورد والشعر الغجري والممدود يسافر في كل الدنيا قد تغدو امرأة ياولدي يهواها القلب هي الدنيا 

روح وهي سارحه ف ملامحه وصوته الجميل إلي نسخه من صوت عبد الحليم حافظ وملامحه المريحه نفسياً

وبتحمد ربنا أنه رزقها شخص يحبها زي صقر اي كان الخلاف إلي بينهم 

( وان الروح إذا التقت بالذي يشبهها ترممت وتعافت واكتملت 💓💞)

روح بحب تحفه دي مين بقي 

صقر  

يتبع 


دمتم بخير 

لا تنسوا الصلاه علي النبي ❤️❤️


                   الفصل الثلاثون من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×